joi, 4 februarie 2010

284. Alfabetul

Alfabetul


Se dedică aceste randuri

domnului învăţător Titi Damian

şi pentru că a scris romanele : Fagul şi Umbra


Ce bucuros am fost când am ajuns în Patria de Cuvinte

credeam că acesta e Raiul numai dulceaţă

îmi tremurau degetele de emoţie urmărind şirul dezlegărilor

îmi cădea cu damf când mă poticneam la vreo virgulă

făceam o mişcare din umeri mă scuturam de greşeală

data viitoare nu o să se mai întâmple cum altfel

călătoream peste mări şi ţări deschideam uşile palatelor

îi trimiteam bioenergie lui Făt - Frumos

sau puneam piedici cu semnul ghinionului vreunui zmeu

ce puteri colosale primeam când trânteam Muma Pădurii

tăriile celor răi se ridicau în mine ascultătoare acum benefice

ziceam că fac parte egală cu cei aflaţi în necaz eram generos

însă aşa pe ascuns păstram un pic mai mult pentru mine

de fapt pentru următoarea poveste

dacă Făt - Frumos o să fie pus din nou la-ncercare

ajutorul trebuie dat când celălalt are nevoie

asta era legea nescrisă a prieteniei aşa grăiau semnele acelea

aşa simţeam cu buricele degetelor cele cinci simţuri

se contopeau în acea încordare şi uitam că exist

de fapt treceam în cealaltă dimensiune a cuvintelor scrise

cu vorbele deja mă jucasem eram lămurit ştiam că zboară

cu scrisul nu este de joacă trăieşte cât piatra cât lemnul

degetul meu mai mult plutea peste foaia de carte

amprentele se refac dacă se tocesc semnele nu

şi aşa am învăţat să plutesc până când am aflat

că poţi ucide un om doar cu două cuvinte

şi aceasta este o vorbă pe care

nu aş fi vrut s-o adaug.


19 aprilie 1982

de Grigore Rotaru Delacamboru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu