duminică, 15 noiembrie 2009

238. Scrisoare cu părere de rău

Medy să şti că îmi pare foarte rău de momentul acela
când ţi-am spus că te joci cu sufletul meu
abia acum am început să pricep cât de cât
ce este bine pentru celula din sânge
şi ce este rău pentru raza numită gând
îţi spun toate acestea fără să le trecem la capitolul scuze
ce a fost a fost însă greşeala recunoscută
îţi scoate fierul din burtă după cum zicea bunica
( fie-i odihna-n lumină )
că şi dumneaei îmi zicea ( mie - direct ) câte una
(de parcă aş fi vorbit cu mama lui Creangă)
copile te uita la firul de iarbă
de se află în tremurare înseamnă
că un înger de pază este pe-aproape
ridică faţa şi roagă-te să ningă târziu
Ce fericiţi am fost în ziua când am aflat
că nu se întâmplă nimic dacă
sufletele noastre se întrepătrund
că particulele acelea fine
sau cum s-or fi numind părţile componente
comunicând prin atingere moale
îşi cedează reciproc informaţie
şi plutesc mai departe fiecare cu rostul ei
în acest tablou curgător
nefiind nici lichid nici aer nici foc
un fel de al şaselea element
( oricum sub elementul cu numărul cinci )
Până la urmă tot bunica avea dreptate
care mai zicea că cine scrie cuvânt de-mpăcare
să-i lăstărească mâinile şi cine
zideşte-n văzduh cetate de sunete blânde
să aibă cale neîngrădită
dar nu mai spunea către ce către unde
oricum înţelegeam şi eram mulţumiţi
că este de bine.

august 1987
de Grigore Rotaru Delacamboru

5 comentarii:

  1. nu pot sa comentez pe marginea poeziei pentru ca e cincea oara cand o recitesc...pot sa spuna doar ca aceste varsuri canta o muzica divina...care te poarta departe tare..Frumos dar aveti in suflet si frumos creeaza.Oseara cu mult zbur..bland,lin si luminos...offf..mai trec sa recitesc...

    RăspundețiȘtergere
  2. A inceput sa-mi fie cald - deci multumiri calde !

    RăspundețiȘtergere
  3. eu va multumesc pentru tot ce pot trai prin aceste randuri:)

    RăspundețiȘtergere
  4. tot nu ma pot abtine sa nu va spun ca recitesc aceasta poezie in fiecare dimineta...o zi miraculoasa sa aveti

    RăspundețiȘtergere
  5. Am laudat azi un copil si am avut surpriza sa-l vad ca se descheie la nasturele de sus: era asa de uimit ca cineva ii apreciaza munca ... ! Iau numai cat pot duce !

    RăspundețiȘtergere