miercuri, 11 februarie 2009

10. Observaţii

Nu se ştie dacă acum este târziu

când se aduc ofrande zeului de sare ploile

mai întârziem pe câmpia de şah

rană a singurătăţii

aş bea rugina ce s-a topit ca un sunet

în mâinile toamnei trecând prin marea sală

a minunilor cu lumină şi ape

oameni buni ascultaţi palmele mele visează

trupul meu vorbeşte ca o vioară

am încercat până şi melanholia

m-am chinuit cât Sisif pe-o orbită uitată

am căutat echilibrul între ce-i înăuntru,

şi ce-i în afară între genă şi voinţa fierbinte

între eroare şi siguranţă însă numai zeul

a pretins că vreau să mişc stelele

să-şi piardă lumina deşi

eu le am pe toate aprinse în inimă

şi sunt mulţumit că îmi curge prin sânge

neantul strălucitor.


3 iulie 1985

de Grigore Rotaru Delacamboru


Cele opt romburi ( 10 )

Ştergar – perdeluţă la Biserica dintr-o piatră Aluniş - Buzău











Cele opt romburi -

păretar judetul Buzău

Baza construcţiei este octogonul ; ceea ce uimeşte este faptul că prin tehnica războiului de ţesut manual pot fi puse în evidenţă atâtea unghiuri drepte. Probleme de: coliniaritate, perpendicularitate, inscriptibilitate, paralelism, unghiuri








Etamină – judeţul Prahova

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu