joi, 19 februarie 2009

24.

Corabie cu o mie de ancore

Am obosit Medy îmi e din ce în ce mai greu

tot căutând cuvinte pentru ca visul meu să rodească

la început am crezut că e simplu de tot

să rostesc la nesfârşit silabe despre dragoste

dar vezi te-aş fi pierdut demult

după cum şi tu mi-ai spus

aseară lângă chioşcul de îngheţată

întotdeauna e nevoie de un ţărm

la care nu trebuie să ajung

cuvintele nu rezolvă totul

dar dacă încerc să făptuiesc ceva

imediat mă legi cu valurile mătăsoase

ale sângelui tău şi rămân

neclintit ca o corabie cu o mie de ancore.


septembrie 1968

de Grigore Rotaru Delacamboru



Proiecţia icosaedrului după Schlegel ( 24 ) ( celula de apă )








Icosaedrul este aşezat pe una din feţe ( baza ) şi , prin paralelism , raza de lumină ce uneşte ochiul cu centrul bazei trece şi prin centrul feţei paralelă

cu baza; celula de apă apare prin unirea proiecţiilor unor puncte din lateral: centrul acestui hexagon coincide cu centrul celor două baze.

Descoperirea acestui artificiu şi a faptului că celula de apă vie are forma de hexagon regulat a făcut să dispară zâmbetul celor ce considerau puerilă corespondenţa făcută de Platon: elemente - solide.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu